Vragen over toeslagen lastig voor BelastingTelefoon



De juiste antwoorden geven op belastingvragen blijft voor deBelastingTelefoon een lastige klus. De Consumentenbond onderzocht dit jaar dekwaliteit van antwoorden op vragen over toeslagen en stelde vijf keer vijfvragen over diverse toeslagen. Alleen de vraag over de zorgtoeslag werd in allegevallen goed beantwoord. De Consumentenbond adviseert consumenten om bijingewikkelde vragen over de belastingaangifte en of de eigen toeslagen eenbelastingadviseur in te schakelen en niet alleen te vertrouwen op deBelastingTelefoon.

DeBelastingTelefoon aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventueleverkeerde antwoorden van zijn medewerkers, terwijl dit voor consumentenmogelijk grote financiële consequenties heeft. De kant-en-klare scripts diemedewerkers hebben voor eenvoudige vragen over toeslagen kloppen, maar het gaatin de praktijk nog al eens mis met het juist beantwoorden. Eén keer werd zelfsaangegeven dat de aanvraageis voor huurtoeslag niet recentelijk is gewijzigd,terwijl per 1 januari 2012 wel degelijk het een en ander veranderd is. Debetreffende consument had in dat geval wellicht toeslag ontvangen die hij laterhad moeten terugbetalen.

Hulp

Consumentenmet vragen over de Belastingaangifte 2011 en vragen over Toeslagen kunnen op dewebsite van de Consumentenbond in het dossier Belastingaangifteterecht voor online Belastinghulp. Leden krijgen de mogelijkheid met kortinggebruik te maken van het advies van een Belastingadvieskantoor.

Bron: www.consumentenbond.nl.

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën