Verbeteringen na onvoldoende Belastingdienst



De BelastingTelefoon zal in het vervolg beter omgaan met ingewikkeldere fiscale vragen. Staatssecretaris Wiebes van Financiën heeft dat recent geantwoord op vragen van de Tweede Kamer.

In het bericht ‘BelastingTelefoon doet meer fout dan goed’ kon u lezen over het onderzoek van de Consumentenbond naar de kwaliteit van de antwoorden van de BelastingTelefoon. Hieruit bleek dat de BelastingTelefoon bij twee derde van de vragen een fout of onvolledig antwoord gaf. Naar aanleiding van deze kritiek zijn vragen gesteld door het Tweede Kamerlid Nieboer.

Uitbreiding van tweedelijnsexpertise

In zijn antwoord op de vragen geeft de staatssecretaris aan dat het de bedoeling van de Belastingdienst is om te zorgen voor een goede informatievoorziening, ook bij de BelastingTelefoon. De belastingvragen komen altijd binnen bij medewerkers in de eerste lijn. Gaat het volgens hen om een ingewikkelde vraag, dan moeten zij de vraag doorzetten naar de tweedelijnsmedewerkers. Deze medewerkers hebben namelijk meer fiscale expertise dan de eerstelijnsmedewerkers. Wiebes geeft aan dat vooral op het gebied van de tweedelijns een uitbreiding zal plaatsvinden, waardoor hij hoopt dat de kwaliteit van de beantwoording van complexere vragen verder zal verbeteren. Hebben de BelastingTelefoonmedewerkers het idee dat u fiscaal advies wilt, dan zullen zij u direct doorverwijzen naar een fiscaal dienstverlener.

Bron: Rendement

 

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Of kies uit nieuws categorieën