Steeds meer adviseurs weten Helpdesk Intermediairs Belastingdienst te vinden



De Helpdesk Intermediairs is uitgegroeid tot een servicekanaal dat belastingconsulenten steeds meer gebruiken als 1e aanspreekpunt bij de Belastingdienst. Dit blijkt uit een meting van de BelastingTelefoon.

De Helpdesk, die vragen beantwoordt over alle fiscale middelen én toeslagen, werd het afgelopen kwartaal gemiddeld 6.800 keer per week gebeld. Gemiddeld kregen belastingconsulenten binnen 15 seconden een medewerker aan de lijn. De gesprekken duurden gemiddeld 2 minuten en 50 seconden.

Verreweg de meeste vragen zijn de zogenoemde statusvragen (70%). Dat zijn vragen over de afhandeling van aangiften, aanslagen en aanvragen.

Andere vragen
De Helpdesk Intermediairs beantwoordt ook vragen over fiscale middelen en toeslagen. De meeste vragen gaan over de inkomstenbelasting (40%), de loonheffingen (20%) en de omzetbelasting (13%).

Verder blijkt uit de cijfers dat het aantal gesprekken over toeslagen toeneemt. Het aandeel van toeslagen is nu ongeveer 8%.

Bron: Belastingdienst.

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën