‘Nepuitzendbureaus’ Belastingdienst succesvol



De Belastingdienst spoort jongeren dit jaar op een opvallende manier aan hun belastinggeld terug te vragen.  Jongeren worden naar een website gelokt waar een zogenaamd uitzendbureau ze een mogelijk biedt om snel geld te verdienen. Vandaar wordt de jongere naar de site van de Belastingdienst geleid. Nieuwe benadering
Tot nu toe waren de campagnes van de Belastingdienst gericht op jongeren weinig succesvol. Daarom koos de overheidsinstelling voor een nieuwe benadering doormiddel van de ‘nepuitzendbureaus’.

Deze lijkt een groot succes; sinds de lancering van de campagne op 1 april hebben al meer dan 330.000 jongeren de sites Vluggeflappen.nl, Snellepegels.nl en Bigbigbucks.nl bezocht. De belastingdienst is verplicht de belastingbetaler te wijzen op zijn plichten en rechten.

Bewustwording
Marcel Homan van de Belastingdienst is blij met het resultaat: “Wij meten ons succes niet in cijfers, maar willen graag bewustwording creëren bij jongeren. Als nu al zoveel jongeren de campagnesites bezoeken moet dat wel leiden tot een stijging in het aantal aanvragen.”

In 2009 werd bekend dat de schatkist jaarlijks meer dan 50 miljoen groeit met het ‘vergeten’ geld van deze doelgroep. Zij blijken gemiddeld 250 euro per persoon aan belastinggeld te laten liggen. Uit onderzoek van het Nederlands Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) blijkt dat jongeren hun financiële administratie slecht bijhouden.

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën