It’s SO over: cool cyberkids abandon social networking sites



In mei schreef ik een artikel “de social media fiscalist komt eraan!”.

Verleden week werd bekend dat social network sites “have lost some of their “cool” factor with younger users and are on their way to becoming the preserve of the middle-aged” (according to figures published by Ofcom). Guardian.co.uk kopt “It’s SO over: cool cyberkids abandon social networking sites”.

Social network sites worden door jongeren dus als minder cool ervaren dan men dacht. Let op: we baseren ons wel op internationale cijfers. Het aantal Britse jongeren van 15 tot 24 jaar met een profiel op een social netwerk site als Facebook or MySpace is voor de eerste keer met van 55% naar 50% gezakt verleden jaar. 
Het aantal ouderen daar en tegen neemt nog steeds toe. In de leeftijdscategorie 25 tot 34 jaar is met 6% toegenomen en 35 tot 54 jaar met 8%. Leuk om te weten voor de marketeers natuurlijk.

Als reden voor de terugloop wordt de aangename gedaan dat de oudere leeftijdsgroep, de jongeren verdrijft. De jongere generatie, de cyber kids, laten de social network sites achter zich liggen. Terwijl er werd aangenomen dat dit de groep zou zijn die gericht is op netwerken en ‘sharen’. Is de hype dan voorbij en kan je incalculeren dat komende hypes nog sneller voorbij zullen zijn? Betekent dit dat de toekomstige social media fiscalist op zich laat wachten of zelfs niet zal verschijnen? We volgen de onderzoeken op de voet!

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën