ING maakt het klant lastig bij vrijgeven spaarloon



Het is de ING die klanten een mailtje stuurt waarbij men graag wil weten wat u als klant vindt van de bank onder het mom “Hoeveel bank wil je hebben”? Het past in de nieuwe strategie van de ING Bank, waarbij men nu eens echt gaat luisteren naar de klant…..
Maar als het spaarloon gaat is de ING minder klantvriendelijk. De Consumentenbond wil dat ING anders omgaat met het spaarloon van haar rekeninghouders. Onlangs heeft het kabinet besloten dat vanaf 15 september spaarloon mag worden  opnemen zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de belasting.

Uiteraard maakt de ING het spaarloon dus ook vrij opneembaar voor iedereen; ook als je daar als klant niet om hebt gevraagd. En volgens de Consumentenbond kan dat nadelige gevolgen hebben. ING vindt dat hun klanten zelf maar even moeten aangeven wat ze willen. Moet het bedrag geblokkeerd blijven? Dan moet u wel even bellen.

Volgens de bond hebben mensen kans op een lagere rente als het geld van de spaarloonrekening wordt weggezet als gedeblokkeerd of wel vrij opneembaar.

Lees verder bij de Consumentenbond.

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën