Fiscalisten die social media in willen zetten



Fiscalisten die social media in willen zetten zouden eens een ijsje moeten gaan halen. En dat kan via Twitter. Althans als je werkzaam bent in de regio Utrecht. Voeg de social ijsman toe: http://twitter.com/socialijs en bestellen maar. Hij laat je weten wanneer hij voor de deur staat.

Dat deze social media ijscoman weet wat hij doet mag duidelijk zijn als je zijn perspagina bekijkt.  Met zijn aanpak haalde hij zelfs de NOB headlines en was hij te horen op BNR. IJscoman Marten Schuurman zet social media in om de eerste twitterende ijscoman van Nederland te zijn. Marten zet zich via verschillende social media ‘in de markt’. 

Zo laat Marten zijn toekomstige genieters via Foursquare zien waar hij zich precies bevindt met zijn kar. Maar ook meldt hij bijzondere acties via zijn Hyves; wie wil er niet een gratis ijsje? Volg hem en je weet precies hoe laat je je waar moet melden.

Maar ook communiceert hij actief met zijn doelgroep over smaken en locaties. Deze ijscoman is in korte tijd een bekendheid geworden in de omgeving Utrecht.

Maar het gaat verder. Worsten maken is een vak apart en Slagerij de Wit (Erik Waagmeester) is ook op Twitter gestart met het uitleggen van worstmaken. Je leest het goed; niet het verkopen van worsten maar het communiceren over worsten. Een groot verschil. Erik is te volgen via: http://twitter.com/Worstmaker. Eet smakelijk!
Fiscalisten die stoeien met het inzetten van social media geef ik als tip de ijscoman en de worstmaker te volgen. Leerzame ambachtslieden die elke dag meer leren over het fenomeen social media en de inzetbaarheid.

Martijn Betgem, recruiter fiscaal, adviesgroep ’88

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën