Fiscalisten bellen liever



Bellen of inschrijven
Fiscalisten gaan met hun tijd mee en bellen tegenwoordig liever dan dat ze zich inschrijven op een vacaturewebsite of indivuele vacature. Met andere woorden; men is laagdrempeliger geworden in het contact. Men heeft ook duidelijk behoefte aan het persoonlijke contact en stelt veel vragen.

Het is mijn indruk dat men dit contact opzoekt om twee redenen. Ten eerste de gewenning met internet, social media en smartphones. Het contact is hierdoor ‘brutaler’ geworden. Men heeft minder moeite met gegevens of identiteit vrijgeven. Daarnaast merk je ook dat men gewoon brutaler is geworden in positieve zin. We communiceren steeds meer en sneller.

Maar de arbeidsmarkt heeft ook zijn invloed. Het is zeer moeilijk geworden om vacatures te vinden. Het aantal is minder, je komt ze tig keer tegen op internet en uit ervaring weten kandidaten dat er vaak niet wordt gereageerd als je bijvoorbeeld een e-mail met cv stuurt naar een kantoor. Men zoekt directer contact om te voorkomen dat je zelf op jacht moet, ook als je ergens in sollicitatieprocedure zit. Kort gezegd; het gebrek aan effort door werkgevers als het gaat om werving en arbeidsmarktcommunciatie zorgt dat kandidaten zich anders opstellen.

Interessante ontwikkelingen die je doen afvragen of dit een tijdelijke opstelling is of dat dit structureel is. Er bekruipt me het gevoel dat communicatie en contact ‘gemoderniseerd’ is als gevolg van internet en mobiele telefonie. Immers, wie ontvangt er nog cv’s via de fax of post? Niemand. Bron: Adviesgroep ’88 www.groep88.nl, Martijn Betgem

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën