Creatief en opvallend solliciteren



Dat het voor belastingadviseurs en fiscalisten in de huidige arbeidsmarkt moeilijker is de juiste baan te vinden is duidelijk. Het aantal vacatures is minder en het aantal ‘zoekenden’ neemt toe. Dus onderscheidend vermogen wordt steeds belangrijker. Je kan je onderscheiden door personel branding. Kortgezegd, een kandidaat/ sollicitant kan nadenken over zijn/haar eigen Personal brand; wie is hij/zij en hoe kan hij/zij zich onderscheiden van andere kandidaten. En het allerbelangrijkst; hoe laat je de wereld weten dat jij uniek of een expert bent?

Dat men binnen de IT en marketing branche voorop loopt als het gaat om het nieuwe solliciteren en internetontwikkelingen, moge duidelijk zijn. Ik trof een schitterend voorbeeld aan, namelijk het ‘social media cv’ van Joery Bruijntjes. Wel wat anders dan het zwart/wit, papieren cv! Het social media cv geeft in één blik aan waar het om gaat en waar zijn expertise ligt. Via zijn cv wandel je feitelijk door alle activiteiten die hij verricht op het internet zoals blogging. Een fris en zeer opvallend cv en eentje die bij deze tijd past van internet en online recruitment.

Reacties

1 reactie to “Creatief en opvallend solliciteren”
  1. Ik denk dat het belangrijk is om onderscheidend te zijn. Ongetwijfeld zullen er mensen op afknappen wanneer je jezelf op een onderscheidende manier probeert te profileren, maar je kunt je natuurlijk afvragen of je dan wel bij het bedrijf past als ze niet open staan voor nieuwe initiatieven.

    Ben overigens van plan dit jaar een versie twee te lanceren, ik houd je op de hoogte!

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën