Bankspaarregeling gewaardeerd maar onbekend



Nederlanders zijn maar weinig bekend met de bankspaarregeling, een extra opbouwmogelijkheid voor een aanvullend pensioen of voor het aflossen van een hypotheek.

Slechts vijftien procent van hen noemt de bankspaarregeling spontaan als mogelijkheid. Dit blijkt uit een groot gezamenlijk onderzoek van TNS NIPO en IG&H Consulting & Interim.

De bankspaarregeling
Opvallend is ook dat Nederlanders die sinds 2008 een bankspaarregeling hebben afgenomen hier zeer tevreden over zijn: gemiddeld beoordelen ze de regeling met een 7,6. Verder valt op dat Nederlanders, ondanks de vertrouwenscrisis tussen burger en financiële adviseur, tevreden zijn over de financieel adviseur die hen adviseerde te gaan banksparen.
Banken en verzekeraars streven er naar de administratieve kosten via online tools te verlagen, om zo die voordelen door te geven aan de klant. Als de klant minder kosten heeft, dan kan hij meer sparen in de regeling.

Behoefte aan persoonlijk advies
Nederlanders blijken op dit moment nog niet open te staan voor online mogelijkheden en hebben nog behoefte aan de kostenverhogende adviesuren vanwege het feit dat mensen bang zijn om verkeerde beslissingen te nemen. Daarnaast hebben mensen vaak de behoefte aan direct contact en lijkt het online afsluiten van dit soort producten voor de meesten nog steeds niet veilig en betrouwbaar.

Het onderzoek toont aan dat de klant tevreden is over de advisering. In de spaarzame gevallen waarin de klant echter ontevreden is over de advisering, is dat vooral vanwege ‘ondeskundige adviezen’, ‘moeizaam persoonlijk contact met adviseur’ of ‘adviseur deed niet zijn best’. Bron: TNS NIPO en IG&H Consulting & Interim

Laat je mening horen!

Laat een reactie achter.
mocht je een afbeelding wensen bij je reactie, klik dan hier gravatar!

Of kies uit nieuws categorieën